czwartek, 27 grudnia 2012

Kobieta przedsiębiorcza

 Jak wskazują wyniki raportu GEM (Global Entrepreneurship Monitor) pięć na sto kobiet w Polsce jest zaangażowanych w tworzenie nowego biznesu. 

 Jeśli mają pomysł i odważą się go wcielić w życie – to im się udaje!

 Warto o tym pamiętać myśląc o własnym biznesie. Wielu kobietom się udaje. Jednakże nie trzeba kolejny raz odkrywać Ameryki wystarczy poszukać już działającego systemu za zarabianie pieniędzy. On musi działać od początku! To nie może być stworzenie dla siebie etatu.
 Według PARP:
"Sylwetka kobiety przedsiębiorcy
Kobieta prowadząca własna działalność gospodarcza jest młoda, na ogół dobrze wykształcona. Pracę na swoim poprzedziła zdobywając doświadczenia w innych firmach. Do podjęcia decyzji o własnym biznesie zmotywowały ją kwestie finansowe, dążenie do samodzielności i wykorzystanie sprzyjających okoliczności. Najczęściej pozostaje w stałym związku, ale nie ma dzieci. Nie rezygnuje z ich posiadania, a realizując plany dzietności może mieć ich więcej niż wynosi przeciętny wskaźnik dzietności.To jest najlepszy sposób na życie który wy poznaliście, ale czy to nie oznacza że ja mogę poznać lepszy?
Mogę, tylko muszę dobrze poszukać. Co ja mogę zaproponować przedsiębiorcom, którzy osiągnęli sukces?
Chcę wiedzieć jak ci ludzie się zachowują, ale nie chcę być nimi."
Jest to absolutnie wpis na mój temat, czyli powinnam zdobyć jeszcze trochę doświadczenia zawodowego. 

Według Briana Tracy jest 5 sposobów, aby się wzbogacić:
74% poprzez własną firmę
10% senior executives
 top 5 % ludzi z każdej branży
5% top sales people

Zakładając własną firmę warto zastanowić się nad następującymi rzeczami: dlaczego chcę mieć firmę, jaki mam cel, jak chcę go osiągnąć, kiedy, z kim, czy mam odpowiednie zasoby, jak zdobędę to, czego mi brakuje?

Co jest najważniejsze w życiu?
Spokój ducha oraz stały rozwój. Według mnie stały rozwój możliwy jest jedynie będąc przedsiębiorcą.
Cechy, które pomagają w biznesie to proaktywność, elastyczność, pozytywne myślenie, trzeba lubić ludzi. Firma to przecież spotkania, negocjacje, zarządzanie zespołem.
 Najważniejsze dla mnie, aby myśleć jako osoba totalnie biedna, a nie jak osoba mająca za sobą rodziców i ich pieniądze, bo tego może kiedyś zabraknąć. Jestem zdana tylko na siebie.


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz