piątek, 21 grudnia 2012

Pieniądze część 2

Myślenie o finansach jest ciężkie. Trudno jest przyznać się przed samym sobą do własnych zaniedbań oraz uległości wobec pokus. Ja, na przykład, często za dużo w swoim życiu wydawałam. Oszczędzanie zawsze przychodziło mi z trudnością. Jedyne co motywowało mnie do odkładania to natychmiastowe inwestowanie zaoszczędzonych pieniędzy (np. na społecznościowych portalach pożyczkowych) oraz łączenie stałego dochodu z kombinowaniem (np. częste korzystanie z karty kredytowej, aby spłacić ją w kolejnym miesiącu bez odsetek).

Ważne cytaty: Warren Buffet "Jeżeli grasz w pokera i po 20 minutach gry nie wiesz, kto jest manipulowany, wtedy ty nim jesteś." Uważam to za bardzo ważne stwierdzenie. Bardzo chcę nauczyć się zasad tej gry oraz opanować jej zasady. Jak twierdzi Kiyosaki: w tej grze chodzi o to kto jest czyim dłużnikiem. Czy więcej ty komuś wisisz czy inni tobie?
Jest tylko jeden sposób nauki - poprzez działanie. Nauka teoretyczna bez praktycznej jest bardzo krótkotrwała. Przekonałam się o tym na studiach. Jeżeli nie zastosowałam wiedzy w praktyce szybko ją zapominałam. Natomiast kiedy uczyłam się analizy inwestycji dokonałam wielu własnych obliczeń wobec potencjalnych korzyści jakie mogą przynieść inwestycje w polskie papiery wartościowe. W ten sposób umieściłam tę wiedzę w swoim umyśle na długi czas.
Jestem leniwa. Muszę bardzo mocno tego chcieć, aby dłuższy czas się mobilizować do działania. Na początku, kiedy mi nie wychodzi jestem strasznie poirytowana tematem i dopiero kiedy widzę pozytywne rezultaty jestem zadowolona, a moja motywacja się zwiększa.
Z czego nie jestem w swoim życiu zadowolona?
Przede wszystkim z braku spokoju ducha. Z czego to wynika? Wcześniej na to nie wpadłam: nie żyje tak, jak bym tego chciała, czuję, że to co robię nie działa w życiu, że jest lepszy sposób na jego przeżycie.Poszukuję aktualnie sposobu na jego satysfakcjonujące przeżycie. Na życie spełnione, pełne pozytywnej energii oraz satysfakcji finansowej. Z pewnością nie jest to praca na etacie, życie według schematów oraz kiepski związek.
W swoich dążeniach odnoszę już pewne sukcesy.

1 komentarz:

  1. Ja również mam problemy z oszczędzaniem, chociaż przez ostatnie pół roku udało mi się odłożyć 1000 zł na koncie oszczędnościowym (zobaczymy na jak długo ;) )

    OdpowiedzUsuń