piątek, 5 października 2012

Przeszłość nie równa się przyszłości

Nigdy nie osiągnęłam tego w przeszłości więc i teraz mi się nie uda? NIE! Trzeba poszukać odpowiedniego sposobu na realizację swojego celu. Dla mnie będzie to częste przywoływanie się do porządku: zrób to! wracaj do pracy! po co to robisz?
Aby zmienić siebie należy zastanowić się: dlaczego NIE CHCĘ WYKORZYSTAĆ SWOJEGO POTENCJAŁU, KTÓRY WE MNIE DRZEMIE? Czemu mam żyć na pół gwizdka jak jakiś przeciętniak? Czy ja nie zamierzam nic w życiu osiągnąć?
W tym momencie warto sobie przypomnieć o czym marzyliśmy w dzieciństwie lub jako młodzi ludzie. Czemu nie udało nam się tego jeszcze osiągnąć? Otóż, poprzez wielokrotne porażki i upadki na drodze do sukcesu utrwaliliśmy w sobie przekonanie, że nie uda nam się. Poza tym, istnieje coś takiego jak oczekiwania otoczenia. To one powodują, że często staramy się być "jedynie" przeciętniakami i nie odstawać od grupy. Potwierdza to stare przysłowie "z kim się zadajesz, takim się stajesz". Warto o tym pamiętać. Bo to MY  wybieramy sobie grono znajomych. Możemy szukać takich ludzi jak my, takich do których chcemy być podobni lub akceptować nasze aktualne otoczenie i brać to co przyniesie nam życie.
Jeszcze nie dawno myślałam, że nie mamy wpływu lub bardzo ograniczony na to z kim się zadajemy. Jednakże teraz, po studiach, widzę, że to my możemy poszukiwać odpowiedniego dla nas towarzystwa. Np. z pewnością moja kariera potoczy się zupełnie inaczej jeżeli będę regularnie uczęszczać na spotkania z przedsiębiorcami (networking) niż jeżeli pozostanę w dotychczasowym środowisku ludzi z mojej wsi. Trzeba przyznać, że poprzez powrót w rodzinne strony i odnowienie starych znajomości zdecydowanie ucierpiały moje kontakty ze znajomymi ze studiów:( Sama nad tym ubolewam.

Ale czyż kreowanie własnego losu nie jest ekscytujące i podniecające? Wyobrażam sobie... Mogę być kim tylko zechcę, osiągnąć to, co zechcę, spełnić wszystkie swoje marzenia. To wszystko wymaga jedynie czasu i ciężkiej pracy:)

Muszę pokonać w sobie przekonanie, że skoro tyle czasu już to robiłam, popełniałam te same błędy to będę je ciągle popełniać. Muszę znaleźć w sobie siłę, aby zmienić swoje życie na lepsze.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz